Blog

MOĆ ZELENIH SOKOVA

Izvor: prezentacija Lovorke Ernoić, dipl. ing.



Zeleni sok – optimalni eliksir za mlado i zdravo tijelo

Iako ne postoje eliksiri vječne mladosti, kada počinjemo našu priču o zelenom soku bez pretjerivanja možemo reći da je on najbliže tom čudotvornom napitku za kojim svi tragamo. Iako ne vjerujemo u bajke, kako drugačije nazvati napitak koji donosi zdravlje, ljepotu, mladost i energiju? Svakodnevnom konzumacijom samo jedne čaše zelenog soka, u organizam unosimo dovoljno alkalnih namirnica čime neutraliziramo kiselost tijela i otvaramo vrata širokom spektru dobrobiti. Osim što ćete izgledati i osjećati se bolje, zeleni sok zaustavit će upale u organizmu, preventivno djelovati protiv raka, spriječiti anemiju i regulirati probavu. Kako je moguće da jedna čaša soka ima takvu moć? Krenimo redom…

Stanje acidoze i kako ga izbjeći

Zbog konzumacije pretjerane količine kiselih namirnica naše tijelo ulazi u stanje acidoze, odnosno prevelike kiselosti. Acidoza na duge staze izaziva pad energije, pretilost i lošije zdravlje. Acidozu izazivaju gazirana pića, umjetna sladila, kava i cigarete, te prehrana bogata rafiniranim namirnicama, posebice bijelim kruhom, kolačima i lisnatim tijestom. Kako tijelo pokušava neutralizirati kiselost i uspostaviti ravnotežu, gubi velike količine kalcija, magnezija i kalija. To dovodi do lančane reakcije negativnih pojava u tijelu i bolesti poput osteoporoze i karcinoma.

Preporuka 60% alkalne i 40% acidne hrane

Kako biste izbjegli acidozu, potrebno je konzumirati više alkalne nego acidne hrane, u omjeru otprilike 60% prema 40%. Konzumacijom alkalnih namirnica pomažemo tijelu da se uhvati u koštac s kiselim ostacima i ne troši energiju na njihovu eliminaciju. Samim time, alkalna hrana donijet će vam više energije, budnosti i životne radosti.

Dakle, što jesti?

Namirnice koje će vaš organizam vratiti u ravnotežu su heljda, kvinoja, proso, blitva, kupus, brokula, avokado, krastavac, celer, grejp, limun, jabuka, kruška, bademi, lan i laneno ulje, sezam te morske alge. Naravno, ovo nisu jedine alkalne namirnice, ali su najdostupnije i najukusnije. Put prema alkalnom tijelu možete započeti već danas. Upamtite, i najduže putovanje započinje prvim korakom. Zašto danas ne biste svoj uobičajeni gablec zamijenili jabukom, bademima ili zobenom kašom? Mesnom obroku pridodajte zelenu salatu, papriku ili krastavce, a za doručak izaberite pecivo od heljdinog brašna i (zašto ne?) – zeleni sok.

 

Alkalna hrana za mlado tijelo i um

Pomlađivanje organizma iznutra nije mit. Ako ste se pitali zašto neki ljudi sa 40, 50 , 60 ili 70 godina izgledaju mlado i vitalno, odgovor nije genetika već najvjerojatnije leži u uravnoteženoj prehrani i redovitoj tjelovježbi. To možda zvuči kao težak i naporan posao, ali – zaista nije tako. Počnite s malim promjenama i nemojte se opterećivati unaprijed nametnutim ciljevima. Ljestvicu postavite realno i radujte se svakoj, pa i najmanjoj promjeni na bolje. Prošećite svaki dan desetak minuta. Dođite na posao biciklom. Birajte stepenice umjesto dizala. Otvorite vrata ribarnice umjesto mesnice. Izbacite peciva, uštedite i kupite dobar sokovnik. Pronađite dobre recepte za variva i jela sa zelenim povrćem, internet ih je prepun. I naravno - dođite na plac! Već nakon nekoliko dana primijetit ćete da se sa svakim novim savladanim izazovom osjećate bolje, a to će vas motivirati da, ohrabreni, nastavite dalje. Otkrićem svakog zdravog obroka ili odrađenom tjelovježbom povećava se vaš osjećaj sreće. Vi blistate, zdravstvene tegobe se smanjuju, a promjene počinju primjećivati i vaši najbliži. Postepenim uvođenjem zdravih navika one će uskoro postati dio vaše svakodnevne rutine i nećete na njih gledati kao na mučenje i gubitak vremena. Zapamtite ovu jednostavnu činjenicu – ako ne brinete o sebi, nećete moći brinuti ni o drugima. Zdrava, lijepa i mladolika mama u dobroj formi moći će se kvalitetnije posvetiti svome djetetu, te će mu ujedno biti i dobar uzor. Samo ako brinete o sebi, moći ćete dobro raditi svoj posao, njegovati stare roditelje, uživati u druženjima s prijateljima ili obitelji. Ako mislite da će nova rutina zahtijevati puno vremena kojeg nemate, zapamtite – krenite malim koracima…Kad stignu prvi rezultati, pronaći ćete i vremena. Pomnije ćete planirati svoje obveze. Osim vašeg tijela, savršeno izbalansiran bit će i vaš život.

Uvođenje zelenog soka u svakodnevnu rutinu

Budimo iskreni, zeleni sok nije nešto što će se većini vas svidjeti na prvu. Okus će vas možda obradovati, a benefiti su nemjerljivi. No, bit će izazova. Da biste pripremili kvalitetan sok, potreban vam je sokovnik za hladno prešanje, a sama priprema namirnica, postupak i čišćenje uređaja nakon upotrebe oduzet će vam gotovo sat vremena. Nedajte se obeshrabriti! Kada počnete uviđati pozitivne promjene koje su vašem tijelu donijeli početni koraci, uvođenje zelenog soka u rutinu doživjet ćete kao booster. Rutina ispijanja zelenog soka ubacit će vas u šestu brzinu. Za uložen trud nagrada će biti deseterostruka . Sve ranije promjene sada će biti izraženije. Zeleni sok vaša je ulaznica u svijet savršeno izbalansirane prehrane, totalnog zdravlja i produžene mladosti. Ne, neće vratiti vrijeme unatrag, ali će učiniti da vaša vitalnost nema granica kada su godine u pitanju. Zvuči dobro, zar ne?

 

A sad konkretnije – evo što točno unosimo u organizam putem zelenog soka

  • Blitva

vitamini K, C, A i E, željezo, magnezij, mangan, natrij, kalcij, bakar, kalij, cink, antioksidansi lutein, zeaksantin, kvercetin – smanjuju rizik od karcinoma debelog crijeva

  • Raštika

vitamini A, B6, B9 i C, najbolji izvor vitamina K i kalcija, obilje glukozinolata koji smanjuje rizik od karcinoma

  • Kelj

vitamini B6, A, C i K, kalcij, željezo, kalij, fosfor, bakar, mangan, magnezij, klorofil, dijetalna vlakna i antioksidansi poput beta-karotena i luteina koji smanjuju oksidativna oštećenja stanica; sadrži malo masti: alfa – linolenska kiselina i omega – 3 masna kiselina

  • Špinat

vitamini K, C, A, željelzo, magnezij, cink, kalij, kalcij, mangan, izvor folata, beta-karotena, luteina i zeakantina za bolji vid; koenzim Q10 za boli rad kardiovaskularnog sustava

  • Aronija

vitamini B, C i E, antioksidansi, flavonoidi, minerali u tragovima, folna kiselina; djeluje antivirusno, aantibakterijski i antiupalno zbog visokog udjela antioksidanata i vitamina C i E, antocijan jača imunitet, smanjuje rizik od raka i usporava starenje

  • Grejp

vitamini B, C, A, D, K i E, minerali fosfor, cink, kalcij, magnezij i željezo, folna kiselina, bioflavonoidi – snažni antioksidansi – pomažu o obnovi oštećenih kapilara i vena, antitrombotičko djelovanje

  • Jabuka

vitamini C, A, E, K i B, minerali kalij, magnezij, fosfor, željezo, mliječna, jabučna i limunska kiselina koje pomažu u procesu probave. bogata je vlaknastim tvarima (celuloza, pektin, lignin)

Priprema zelenog soka

Ako se odlučite na pripremu zelenog soka, prvi korak je nabava kvalitetnog sokovnika za hladno prešanje. Kada ga pripremamo na placu koristimo sokovnik VerVita Elite, no na tržištu su dostupni brojni modeli i brendovi. Istražite i upoznajte se s ponudom.

Nakon što ste nabavili svoj sokovnik, krenite s nečim jednostavnim, a kasnije možete eksperimentirati jer mogućnosti su nebrojene. Budite kreativni i maštoviti! Ako imate partnera, upoznajte ga sa svojim željama. Sve je lakše udvoje! Međusobno ćete se motivirati, ali i podijeliti poslove oko pripreme soka.

Za početak, donosimo vam jednostavan recept za pripremu 800 ml soka s kojim ne možete pogriješiti:

  • kelj palmasti 135 g

  • kelj kovrčavi 56 g

  • blitva 100 g

  • raštika 190 g

  • grejp – 1 komad, očišćeni

  • 2 jabuke

  • sok aronije – 100 ml

  • voda – 100 ml

Sastojke ubacujte u sokovnik prema uputama proizvođača, te uživajte u vašem soku. Najviše ćete profitirati ako ga konzumirate svježe iscijeđenog, a u hladnjaku vam može stajati nekoliko sati. Krenite hrabro u vašu zelenu avanturu! Javite nam se sa svojim iskustvima. Veselimo se čuti što vam se dogodilo nakon uvođenja zelenog soka u rutinu. Rado ćemo objaviti vašu priču!

 

go-to-the-top