Blog

BATAT - POVRĆE SA SUPER MOĆIMA KOJE ZASLUŽUJE ČEŠĆE BITI NA NAŠEM JELOVNIKU

Iako s krumpirom nema mnogo zajedničkog, u našim krajevima poznatiji je pod nazivom 'slatki krumpir'. Pružite li mu priliku, otkrit ćete jedan novi svijet  bogatog okusa i raznolike primjene ove zaista zdrave namirnice.  

Za zdravlje cijelog tijela i dobro raspoloženje

Za sportaše i dijabetičare, ali i za sve koji žele živjeti zdravije, batat je odličan izbor - bogat  vitaminom B6, beta – karotenom, manganom, fitosterolima, folnom kiselinom , magnezijem, željezom te vitaminima D i E odličan je za održavanje tjelesne težine, kardiovaskularno zdravlje, bolju probavu, glatku i lijepu kožu te čvrste zube. 

Osim što je ukusan, on i izgleda dobro!

Korijen batata je kvrgav, izduženog i šiljastog oblika te glatke kore koja može biti narančasta, crvena, ljubičasta, bež ili smeđa. Meso je također širokog raspona boja – bijele, žute, bež,  narančaste, crvene, ružičaste i ljubičaste.  Jestivi su i mladi listovi koje pripremajte  poput špinata ili blitve. Batat je svestrana namirnica koju možete kuhati, pržiti i peći te sljubljivati s drugim povrćem, ribom i mesom. Možete ga peći kao krumpir i poslužiti kao prilog, ali i pripremati kao samostalno jelo. Raznih boja, batat će osim okusom, oduševiti i svojim izgledom.  

Isprobajte ga u slasticama

Ljubitelje slatkog veselit će i da je dobrodošao u raznim slasticama, primjerice kremšnitama, pudinzima, pitama, savijačama itd. Kakav je u slatkom izdanju, možete isprobati vikendom u gradskoj kavani na Korzu, kada su na meniju upravo kremšnite s batatom. Probajte ga i sirovog, jedite ga s korom – ona sadrži korisna dijetalna vlakna.  

Ekološki batat iz OPG-a Makaj

Romana Makaj iz OPG Makaj na našemu placu svakog tjedna od srijede do subote nudi batate iz vlastitog ekološkog uzgoja. I sama obožava batat upravo zbog brojnih mogućnosti primjene. Ako ga dosad niste pripremali, isprobajte njeno jednostavno varivo.  Ovo je jelo odličan izbor kada nemate puno vremena, a jede vam se 'nešto sa žlicom'. Ako volite laganija jela, na kraju dodajte tofu, a ako ne možete zamisliti varivo bez 'nečeg konkretnog', ubacite kobasicu.